آدرس بعدی

saitakk4.blogspot.com

سایتک سایتی نه چندان کوچک

۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

شعار نویسی 'گسترده در دانشگاه آزاد واحد شرق تهران

دنبال گسترش فضای امنیتی در دانشگاههای کشور، دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران_ شرق در اعتراض به بازداشت دانشجویان اقدام به شعار نویسی کردند.
گزارش رسیده به جرس حاکی است که هفته گذشته دانشجویان این دانشگاه با نوشتن نام دانشجویان زندانی دانشگاه آزاد بر روی تخته های کلاس و در و دیوار این دانشگاه خواستار آزادی همکلاسی های در بند خود شدند و یاد دانشجویان در بند دانشگاه آزاد را گرامی داشتند. این دانشجویان همچنین برای نشان دادن همبستگی خود با جنبش سبز مردم اقدام به پاشیدن رنگ سبز نمو ده اند.
این اقدام در آستانه فصل امتحانات دانشگاه ها در حالی صورت می گیرد که فضای دانشگاه امنیتی تر شده است.این شعار نویسی ها در راهرو ها،دیوار ها، و تخته های کلاس و جای جای دانشگاه به چشم می خورد.
پس از اعتراضات و پخش نشریات دانشجویی و روزنامه کلمه در این واحد دانشگاه در روز 16 آذر نیرو های انتظامات دانشگاه در فواصل کوتاه زمانی اقدام به گشت زدن در کلاس ها می نمایند و حتی از درس خواند دانشجویان در کلاس های درس ممانعت به عمل می آورند.
این گزارش می افزاید: نیرو های بسیجی نیز در امور آموزشی دخالت جدی دارند.
از سوی دیگر، نصب بنر ها و پلاکارد های پر هزینه برای تذکرات بی مورد به دانشجویان از جمله مواردی است که دانشجویان معتقدند توسط بسیج صورت می گیرد.
همچنین برخی نیرو های اطلاعاتی اخیرا در پوشش حراست مشغول به فعالیت شده اند.
گفتنی است حراست این دانشگاه با اخذ کارت دانشجویی بیش از ده تن از دانشجویان این دانشگاه برای برخی از آنان مشکلاتی پیش آورده است ومشغول به پرونده سازی علیه برخی از فعالین این دانشگاه می باشد.
بر اساس این گزارش، اکثر تابلوهای اعلانات دانشگاه نیز در اختیار نیرو های بسیجی قرار دارد و نیرو های بسیج نیز معمولا اخبار و بریده هایی از روزنامه یالثارات را بر روی آن نصب می کنند.
همچنین بعد از فعالیت های دانشجویان این دانشگاه نیروی مقاومت بسیج علاوه بر فعالتر کردن برد های خود اقدام به برگزاری مراسم مختلفی نموده است.
از سوی دیگر، علاوه بر نصب دوربین های متعدد در داخل فضای دانشگاه به منظور کنترل دانشجویان که با هزینه های گزاف صورت گرفته است در پارک مقابل دانشگاه نیز به هزینه دانشگاه که در حقیقت از شهریه دانشجویان تا مین می شود تعدادی دوربین نیز نصب شده است.
در این پارک همچنین حضور نیرو های امنیتی و بسیجی ولباس شخصی به چشم می خورد که تا کنون چند مورد موجب ایجاد تنش برای دانشجویان شده است.
ایجاد محدودیت برای پوشش دانشجویان و تذکرات بی مورد به ظاهر دانشجویان در هنگام ورود دانشجویان وثبت اسامی انان از دیگر موارد قابل بیان می باشد.
كيوسك نيروي انتظامي در مقابل ورودي دانشگاه که در حقیقت برای حفظ امنیت دانشجویان ایجاد شده است در عمل کارکردی عکس یافته است و از ماه آذر فعالتر شده است اما تا به امروز تنها به دانشجويان بر سر مسائل گوناگون از جمله سياسي برحورد كرده وبا افراد غير دانشجئ كه قصد مزاحمت براي دانشجويان را دارند هيچ گونه برخوردي نكرده است.
پس از اعتراض های اخیر صورت گرفته در این دانشگاه و بیانیه های صادر شده توسط دانشجویان این دانشگاه احظار دانشجويان به كميته انظباطي به مراتب بيشتر از قبل شده است.
دانشگاه آزاد واحد تهران شرق با وجود آنکه از واحد های تازه تا سیس دانشگاه آزاد می باشد و چهارسال از تاسیس آن می گذرد اعتراض خود را به نحوه های گوناگون از جمله شعار نویسی تجمع و و پخش نشریات مختلف ابراز داشته اند.
گفتنی است، علی ملیحی، میلاد اسدی، حسن اسدی زید آبادی، مهدی خدایی، حسین رونقی ملکی از دانشجویان دانشگاه آزاد هستند که هم اکنون در زندان به سر می برند. فرزاد اسلامی پس از گذراندن چهل روز انفرادی و عادل محمد حسینی نیز پس از گذراندن 22 روز انفرادی هر دو در انفرادی های مخوف بند دو_الف سپاه در زندان اوین سرانجام هفته گذشته آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 
Powered by Blogger