آدرس بعدی

saitakk4.blogspot.com

سایتک سایتی نه چندان کوچک

۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

رامین:برخی باتغيير امام خامنه‌ای به رهبر شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند

محمدعلي رامين ادعا کرد ماجرای مك‌فارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنه‌هایی بود كه نظام در سال‌های جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنه‌ها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند

محمدعلی رامین، معاونت مطبوعاتی سابق و مشاور فعلی وزیر ارشاد، با بیان اینکه “گروهی از سال ها قبل توطئه کردند كه برای جانشین امام، لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند”، هاشمی رفسنجانی را مورد حمله قرار داد و گفت “سال ۶٨ فتنه ای بر پا کردند و به جای گفتن امام خامنه‌ای به تعابیر دیگری روی آوردند تا صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.”

به گزارش فارس، محدعلی رامین، شامگاه سه‌شنبه ٢٨ دی ماه، طی سخنانی همچنین مدعی شد “جنجال‌آفرینی برای القای تقلب در انتخابات، دو سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ٨٨ طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.”

‌ فتنه ۵٨ با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی خنثی شد

رامین با بیان اینکه اولین فتنه در زمان تصویب قانون اساسی در شهریور سال ۵٨ در حال وقوع بود، گفت: مجلس خبرگان درصدد تصویب قانون اساسی برآمده بود كه ۵٨ نفر از اعضای مجلس آن سال را حوزویان و ۱۴ نفر آنها را غیر حوزویان تشكیل می‌دادند و مجلس قصد داشت كه قانون اساسی را به تصویب برساند كه در آن به بحث ولایت فقیه نیز اشاره شده بود.

وی با بیان اینكه در آن زمان (مرحوم آیت الله) منتظری ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشت، خاطر نشان كرد: امام در آن مقطع مرحوم بهشتی را به ریاست خبرگان برگزید، اما فتنه‌گران در بیرون مجلس التهاب گسترده‌ای به وجود آوردند.

امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ دولت»

رامین ادامه داد: (مرحوم) سیدكاظم شریعتمداری به عنوان مرجع تقلید و رهبر حزب خلق مسلمان، قیام و آذربایجان را ملتهب كرد و صدا و سیمای آذربایجان را به تصرف خود درآوردند.

وی افزود “به دلیل تصویب اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، برخی‌ها حكم به عدم مشروعیت مجلس خبرگان دادند و برخی افراد سعی می‌كردند تا مجلس خبرگان را وادار كنند كه از طرح تصویب ولایت فقیه در قانون اساسی عبور كند اما با تأكیدهای امام و صلابت شهید بهشتی فتنه‌گران ناكام ماندند.

وی با بیان اینكه امام به نظام «امام ـ امت» معتقد بود، گفت “شریعتمداری و بازرگان به نظام «ملت ـ رهبر» یا «ملت ـ دولت» اعتقاد داشتند.”

‌ فتنه‌گران اصل ولایت فقیه را مسكوت می‌گذارند

مشاور وزیر ارشاد در مورد “فتنه‌های به وجود آمده پس از شهریور سال ۵٨” گفت “فتنه بنی‌صدر و منافقین از جمله فتنه‌هایی بود كه انقلاب با آن درگیر بود و پس از آن هم جنگ هشت ساله بر نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد.”

رامین با بیان اینكه در زمان فتنه جنگ، ترورها و كودتاها بالا گرفت، ادعا کرد: شریعتمداری در آن زمان به عنوان مرجع، فتوای قتل امام را صادر كرد.

امام پس از فتنه‌های مختلف مجبور به نوشیدن جام زهر شد

وی ادعا کرد “ماجرای مك‌فارلین، دستگیری مهدی هاشمی و اعضای باند او، ماجرای فتنه در مكه كه مسئولیت حجاج را مهدی كروبی بر عهده داشت، استعفای میرحسین موسوی از نخست وزیری و قیام منتظری علیه امام، از جمله فتنه‌هایی بود كه نظام در سال‌های جنگ با آن برخورد داشت و پس از این فتنه‌ها امام را مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه كردند.”

فتنه سال ۶٨ در نبود امام صورت گرفت

رامین با اشاره به نامه ششم فروردین ۶٨ رهبر فقید جمهوری اسلامی به (مرحوم) منتظری (که بحث در مورد اصالت آن کماکان ادامه دارد) ادعا کرد: “امام نوشت شما دعا كنید من بیش از این نمانم كه خیانت یارانم را ببینم كه تاریخ اسلام پر است از خیانت یاران به اسلام.”

وی با بیان اینكه این فتنه‌ها به صورت رنگارنگ و جدی دنبال شد، ادعا كرد: در سال ۶٨ و بعد از امام، جریان فتنه‌گر از عدم وجود وی استفاده كردند و اصل ولایت فقیه را كه در سال ۵٨به تصویب رسیده بود مسكوت كردند.

مشاور وزیر ارشاد در این باره ادامه داد: برخی افراد این بحث را مطرح كردند كه برای جانشین امام لفظ امام را به كار نبریم و تعابیر جدیدی را به جای آن ابداع كردند. آنها به جای گفتن امام خامنه‌ای به تعابیر دیگری روی آوردند و صرفا مقام ولایت فقیه را به عنوان یك مقام سیاسی مطرح كردند و شأن مرجعیت و امامت را از وی گرفتند. در حقیقت دو بال ارزش و معنوی مقام ولایت فقیه را شكستند تا بتوانند یك نوع سكولاریست به نظام تحمیل كنند و بعد از آن خود نیز به مقام ریاست جمهوری رسیدند.

مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه فتنه عظیمی كه اساس نظام را تهدید كرد از اینجا آغاز شد، بیان داشت: این فتنه در نبود امام صورت گرفت.

پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند

رامین با اشاره به اینكه پس از امام افراد در صحنه به دو گروه تقسیم شدند، خاطرنشان كرد: افراد در صحنه به دو گروه پیرو خط امام، همان امامی كه رحلت كرده است و پیروان خط امام و رهبری منشعب شدند.

وی با بیان اینكه هر دو گروه متعهد شدند كه امامت را از ولایت فقیه كنار بگذارند، بیان داشت: این افراد كلمه امام را تنزل دادند و به رهبر تبدیل كردند؛ این افراد با كدام دلیل منطقی این كار را انجام دادند و باید در مورد آن به ما جواب بدهند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینكه در نظر عوام ممكن است حذف یك كلمه چندان مسئله مهمی نباشد و امام یا رهبر یا آقا بگوییم و خوب نیست كه روی الفاظ جنگ شود، گفت: خواص مفهوم كلمات را زیر نظر دارند و می‌دانند دیگران با تغییر این واژه‌ها چه می‌كنند.

رامین در همین زمینه اضافه كرد: واژه امام معنای خاص خود را دارد و با تبدیل كردن آن به رهبر یك ایدئولوژی تحث تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه وقتی كلمه‌ امام را از ما گرفتند، سیستم طراحی شده توسط امام فشل شد، تصریح كرد: سیستم «امت ـ امامت» كه توسط امام طراحی شده بود فشل شد و واژه امت در این سیستم تبدیل به واژه دولت شد و پس از آن انقلاب از یك نگاه جهانشمول به یك سیستم ملی‌گرایی عقب‌گرد كرد.

رامین با ادعای اینكه وقتی دو كلمه امت و امامت از سیستم طراحی شده توسط امام حذف شد، ارتباط برادری بین مؤمنین هم از میان رفت، گفت “به راحتی اصل امر به معروف و نهی از منكر را از ما گرفتند و واژه‌های هموطن، شهروند و همشهری جایگزین واژه برادری اسلامی شد.”

معاون مطبوعاتی برکنار شدۀ وزارت ارشاد افزود “شخصی كه واژه امت و امامت را تغییر داد، ٨ سال بعد از امام به عنوان سردار سازندگی كشور را مدیریت كرد و واژه امت و امامت را تغییر داد و كلمه توسعه را جایگزین عدالت كرد و بر این اساس كشور را هشت سال بعد از رحلت امام به عنوان سردار سازندگی مدیریت نمود.

وی ادعا کرد “روزنامه همشهری سردمدار و جمهوری اسلامی پیگیر تصویب ریاست جمهوری مادام‌العمر رئیس جمهور وقت بودند.” و افزود “شما نمی‌دانید نایب امام زمان با چه خون دل خوردنی آن دوران را پشت سرگذاشتند.”

سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد

وی گفت: در دی‌ماه سال ۶۴ لایحه انتخابات را دولت میرحسین موسوی تنظیم كرد و به مجلسی داد كه ریاست آن بر عهده هاشمی رفسنجانی بود و قانون انتخابات را به تصویب رساندند.

رامین با بیان اینكه جمع تمام دوراندیشی‌های میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی قانون انتخابات بود، اظهار داشت: حدود بیست انتخابات بر اساس این قانون برگزار شد.

وی بدون اشاره به تخلفات صورت گرفته در اجرا و نظارت بر روند و نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و همچنین مجلس هشتم، مدعی شد: در فتنه سال ٨٨ كسانی كه قانون انتخابات را وضع می‌كنند و به تصویب می‌رساندند، عوامل اصلی فتنه‌ و قانون‌ستیز می‌شوند.

مشاور وزیر ارشاد با ادعای اینكه نمی‌خواهیم نقش بیگانگان در فتنه ٨٨ را نادیده بگیریم، گفت: فتنه‌گری در انتخابات كلیدواژه‌ای به نام تقلب دارد كه در كشورهایی از جمله اوكراین، صربستان، ازبكستان و لبنان این مسئله با موفقیت یا عدم موفقیت دنبال شد.

از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام جمهوری اسلامی از رو بستند

رامین با اشاره به اینكه در كشور ما هم بحث تقلب سابقه دارد، مدعی شد: “یكی از افرادی كه در هر انتخاباتی حتی وقتی خودش همه‌كاره كشور بوده است بحث تقلب را مطرح كرده شخص هاشمی رفسنجانی است. البته نمی‌خواهیم به كسی توهین كنیم، اما باید واقعیت‌ها را بدانیم تا ما را فریب ندهند. اینها پس از سال ٨۶ شمشیر را علیه نظام از رو بستند، و از همان سال موضوع تقلب در انتخابات بعد طراحی و مدیریت شد.”

وی بدون رویکرد به دخالت و جانب داری شورای نگهبان در روند انتخابات ریاست جمهوری، ضمن حمله به تشكیل كمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی ادعا کرد: نمی‌دانیم این طرح توسط چه كسی به ستاد میرحسین موسوی رفت؛ هنوز دادگاهی تشكیل نشده و ما نمی‌دانیم كه نقش افراد در فتنه سال ٨٨ چگونه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 
Powered by Blogger