آدرس بعدی

saitakk4.blogspot.com

سایتک سایتی نه چندان کوچک

۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

طرح تشکیل “سازمان امر به معروف و نهی از منکر” تحت رهبری “رهبر جمهوری اسلامی

نمایندۀ خمین در مجلس شورای اسلامی در توجیه ضرورت تشکیل این سازمان گفت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، نیز در اوایل انقلاب به شورای انقلاب دستور داده بود که برای امر به معروف و نهی از منکراداره یا سازمانی مستقل از دولت ایجاد شود تا بتواند این اصل به گفتۀ او “مهم قرآنی” را احیا کند.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSUpWtuyGQez3wzXnWecCC7Cg4VeEhXYEN3Up4s0on07jmxWUCLZQ
سید محمد جواد ابطحی، یکی از اعضای کمیسیون “امنیت داخلی و شورا” های مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح تشکیل “سازمان امر به معروف و نهی از منکر” و ارسال این طرح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
سید محمد جواد ابطحی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت طرح امر به معروف و نهی از منکر به صورت استمزاجی (آگاهی از نظر) برای تعیین تکلیف به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ارجاع شده و وی با تشکیل این سازمان موافقت کرده است.
این نمایندۀ مجلس افزود دبیر شورای نگهبان نیز پیش از ارجاع طرح ایراداتی به آن وارد کرده بود که اینک طرح در کمیسیون “امنیت داخلی وشوراها” تحت بررسی و رفع ایرادات است.
به گفتۀ سید محمد جواد ابطحی، “سازمان امر به معروف و نهی از منکر” به صورت “فراقوه ای و جدا از تشکیلات دولتی” ادارۀ خواهد شد و زیر نظر مستقیم آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواهد بود.
ابطحی در دنبالۀ سخنان خود در توضیح بیشتر در مورد این طرح گفت تشکیلات “سازمان امر به معروف و نهی از منکر” در رده های استانی و شهرستانی نیز پیش بینی شده است.
نمایندۀ خمین در مجلس شورای در توجیه ضرورت تشکیل این سازمان گفت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، نیز در اوایل انقلاب به شورای انقلاب دستور داده بود که برای امر به معروف و نهی از منکراداره یا سازمانی مستقل از دولت ایجاد شود تا بتواند این اصل به گفتۀ او “مهم قرآنی” را احیا کند.
به گفتۀ سید محمد جواد ابطحی “سازمان امر به معروف و نهی از منکر” یک شورای عالی” به ریاست نمایندۀ رهبر جمهوری اسلامی ایران و شانزده عضو از دستگاه های مسئول اعم از نیروی انتظامی، بسیج، صدا و سیما و دیگر نهادها خواهد داشت. افزون بر این در هر استان و شهرستان نیز ستادهائی برای اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

 
Powered by Blogger